Topsector logistiek

Buitenlandpromotie

buitenlandpromotieOm van Nederland hét logistieke knooppunt van Europa te maken moet ons land nog aantrekkelijker worden voor buitenlandse bedrijven. Daarom is de Topsector Logistiek een internationaliseringsoffensief begonnen. Nederland heeft de ambitie een blijvende internationale toppositie inde logistiek in te nemen. Niet alleen in de afwikkeling van goederenstromen, maar ook als ketenregisseur van (inter)nationale logistieke activiteiten en als aantrekkelijk innovatie- en vestigingsklimaat voor het verladende en logistieke bedrijfsleven. Hiertoe werken overheid, kennisinstellingen en vooral het bedrijfsleven samen met de ontwikkeling van gerichte proposities voor logistiek in specifieke sectoren en themagebieden. Verbinding, Onderzoek & Strategie, Markt & Accountbenadering en Communicatie & PR zijn de aandachtsgebieden voor een effectieve buitenlandpromotie.

De Topsector Logistiek heeft voor het internationaliseringsoffensief drie doelen opgesteld:

  • Meer logistieke activiteiten van buitenlandse bedrijven in Nederland, waaronder nieuwe internationale business vanuit Nederland door ‘regie’ op internationale goederenstromen;
  • Meer goederenstromen via Nederland;
  • Export van logistieke kennis en kunde.

Meer informatie: www.nfia.com.

Nieuws over Buitenlandpromotie is hier te vinden.

© Topsector Logistiek